اطلاعات عمومی

سازنده های قطعات اصلی تویوتا ؟

اگر فکر می کنید که تویوتا تک تک قطعات بیش از 30000 خودروی تویوتا شما را تولید می کند، می توانید دوباره فکر کنید. فقط این واقعیت کوچک کنجکاو را در نظر بگیرید: در سال 2012، تعداد محدودی از تویوتا RAV4 EVهای تولید شده در کالیفرنیا از یک پیشرانه عرضه شده توسط تسلا موتورز استفاده کردند!

در این مقاله، به بررسی تنوع تولیدکنندگان تجهیزات اصلی تویوتا (OEM) خواهیم پرداخت تا به شما ایده ای در مورد برندهای مختلف خودرویی بدهیم که مسئول گردآوری خودروهای تویوتا هستند.

به نوعی، به شما کمک می‌کند تا جدا از نمایندگی‌های معمول، قطعات خودروی تویوتا را تهیه کنید و به برندهایی که ممکن است برند یا آرم تویوتا را روی بسته‌بندی خود نداشته باشند، اطمینان پیدا کنید.

بیایید شروع کنیم!

تامین کنندگان قطعات خودرو تویوتا چه کسانی هستند؟
تویوتا برای تکمیل خودروهایی که از کارخانه های تولیدی خود خارج می شوند، به زنجیره تامین پیچیده ای متشکل از 200 قطعه ساز وابسته است. بله، 200 شاید هم بیشتر ، اما ما نمی توانیم همه آنها را در اینجا نام ببریم. درعوض، ما تعدادی از این تامین‌کنندگان خودرو را در زیر فهرست کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم.

  • دنسو Denso یک شرکت سازنده قطعات Toyota است
    یکی از OEM (سازنده های قطعات اصلی جنیون پارتس) هایی که تویوتا بسیار به آن متکی است Denso Co است که قطعات OEM را برای تویوتا و دیگر خودروسازان تولید می کند و قطعات پس از فروشی هم با نام خود تولید و روانه بازار میکند.
  • این شرکت با نام Nippon Denso Co به عنوان بخشی از گروه شرکت های تویوتا تأسیس شد، اما اکنون مستقل است، اگرچه هنوز 25٪ سهام آن متعلق به تویوتا است.

دنسو در تولید سیستم های تهویه مطبوع و کنترل آب و هوا، اجزای موتور، شمع ها، فیلترهای روغن و سایر قطعات خودرو، عمدتاً انواع الکترومکانیکی و حرارتی، تخصص دارد.

بنابراین، اگر یک قطعه جایگزین تویوتا یا یک بازار پس از فروش با این نام روی آن خریدید، دریغ نکنید. این یک نام قابل اعتماد در دنیای خودرو است.

  • شرکت آیسین 
    Aisin تقریباً مانند Denso شروع به کار کرد و 50٪ متعلق به تویوتا است. قبلاً قطعات خودرو را به طور انحصاری برای تویوتا تولید می کرد اما اکنون سایر برندهای بزرگ مانند ایسوزو و دایملر-کرایسلر را نیز تامین می کند.

Aisin به خاطر موتورها، پیشرانه‌ها، بدنه و شاسی، سیستم‌های ناوبری و قطعات خودرو پس از فروش معروف است. طراحی گیربکس هیبریدی Aisin نه تنها توسط تویوتا (به عنوان مثال تویوتا پریوس) بلکه فورد (به عنوان مثال فورد اسکیپ) و کرایسلر (کرایسلر پاسیفیکا) به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و اقتباس شده است.

شرکت تایهو – Taiho Kogyo

مستقر در ژاپن، اما در اروپا، ایالات متحده، چین و کره جنوبی نیز به خوبی شناخته شده است و نامی قابل اعتماد در تولید بلبرینگ،توپی چرخ؛ کاسه نمد و واشرجات است.

این یک تامین کننده برتر برای تویوتا، دایملر، جنرال موتورز،هوندا،میتسوبیشی، نیسان، فولکس واگن، ولوو و سایر برندهای جهانی است.

آیا قطعات تویوتا ساخت چین است؟
خودروهای تویوتا که از کارخانه‌های آمریکایی عرضه می‌شوند 60 درصد قطعات خود را از تامین‌کنندگان داخلی قطعات خودرو دریافت می‌کنند. خودروهای تولید شده از کارخانه های ژاپن 98 درصد از قطعات خودروهای ساخت ژاپن استفاده می کنند.

با این حال، تویوتا چندین سرمایه گذاری مشترک در چین برای تولید آوالون، لندکروزر، و راو4 دارد که می توان به چند مورد اشاره کرد. دنسو همچنین فعالیت های تولیدی خود را در چین گسترش داده است و این در مورد سایر برندهای بزرگ خودرو و OEM نیز صادق است. بنابراین، در حالی که همه قطعات تویوتا از چین نمی‌آیند، تویوتا و سایر شرکت‌های OEM فعال در چین، بخش قابل‌توجهی از قطعات تویوتا مورد نیاز بازارهای اطراف را تامین می‌کنند.

چه کسی موتور خودروهای تویوتا را می سازد؟
شرکت تویوتا موتور موتورها و قطعات مرتبط با موتور تویوتا را در کارخانه های خود در کامیگو، میاکو، میوشی، شیمویاما و تاهارا، همه در ژاپن می سازد. کارخانه های آن در لهستان، تایلند، بریتانیا و ایالات متحده نیز موتور تولید می کنند. نه تنها که؛ همانطور که در بالا ذکر شد، تعدادی از مدل های آن نیز از پیشرانه های تسلا، آیسین و سایر تامین کنندگان بهره مند بودند.

2 دیدگاه در “سازنده های قطعات اصلی تویوتا ؟

  1. Im very pleased to find this page. I wanted to thank you for your time due to this wonderful read!! I definitely savored every bit of it and i also have you bookmarked to check out new information in your blog.

  2. Thank you for your support and message we are grateful that we pleased you

نظرات بسته شده است.